یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
«قربانگاه ابراهیم» منتشر شد

حوزه/ کتاب «قربانگاه ابراهیم»؛ زندگینامه شهید ابراهیم خلج فرمانده گردان حبیب بن مظاهر در انتشارات ۲۷ بعثت روانه بازار نشر شد.

‌به گزارش خبرگزاری حوزه؛ کتاب «قربانگاه ابراهیم»؛ زندگی‌نامه شهید ابراهیم خلج فرمانده گردان حبیب بن مظاهر، تالیف نفیسه‌سادات مرتضوی در انتشارات ۲۷ بعثت به چاپ رسید.

این کتاب در پنج بخش با عناوین «پله اول؛ در بند دل»، «پله دوم؛ دربند خشاب»، «پله سوم؛ در بند زخم»، «پله چهارم؛ در بند خاکریز»، «پله پنجم؛ رهایی» تدوین شده است.

کتاب شرح زندگی ابراهیم خلج است که در خانواده‌ای مذهبی در قزوین به دنیا آمد. پس از انقلاب ابراهیم در جنگ ایران علیه عراق حاضر شد و در لشکر ۲۷ رسول الله مشغول به خدمت شد. در اسفند ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ ابراهیم شیمایی شد پس از مدتی استراحن در خانه دوباره به جبهه بازگشت. در عملیات رمضان وقتی همه فکر می‌کردند ابراهیم شهید شده است، در بیمارستان بقایی اهواز جسم مجروحش پیدا شد و این قصه نقل شد که ابراهیم همیشه تا مرز شهادت می‌رود، اما از نیمه راه برمی‌گردد.

فرمانده گروهان قیس بن مسهر بعد از چند ماه دوری از جبهه و جنگ دوباره به صحنه بازگشت و حالا فرماندهای کارکشته بود که دشمن را خوب می‌شناخت و بچه‌های جنگ هم او را به عنوان یک فرمانده منضبط و سختگیر می‌شناختند. او در جبهه گیلان غرب تا در عملیات مسلم بن عقیل شرکت کند. در این عملیات هم نصیبش مجروحیت است و انتقال به عقب. پایش مجروح می‌شود و به اصفهان منتقل. پس از مدتی با همان پایی که کاملاً التیام نیافته بود به جبهه بازگشت.

آذر ماه سال ۶۵ در پادگان دوکوهه خبرهایی بود و تب و تابی که نیروها را به جنب و جوش واداشته بود. نظم و انظباطی که فرمانده جوان پیاده کرده بود، نشان از روزهای دشوار جنگ داشت و رزمندگانی که باید آماده می‌شدند.

در فروردین ۶۷ همه برای عملیات بیت‌المقدس چهار آماده می‌شدند. ابراهیم در دربندیخان عراق از ناحیه پهلو مجروح شد و در حالی که همرزمانش تصور نمی‌کردند که او مشکلی پیش بیاید او برای آخرین مجروح و در هفتم فرودرین شهید شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha